niedziela, 27 lutego 2011

Timişoara


Wyświetl większą mapę

Timişoara jest miastem w zachodniej Rumunii. Mieszkającym w Cluj Napoca Polakom kojarzy się przede wszystkim z browarami Timisuara. 

Na lotnisku w Timişoarze znalazłem się dość przypadkowo. Po tym jak straciłem dokumenty i kartę  do bankomatu w Barcelonie najbliższy lot był właśnie tutaj. Lotniskowi pogranicznicy zaprosili mnie w Timişoarze do swojego biura. Jakoś nie mogli uwierzyć, że Polak (bez polskiego imienia i nazwiska) z Barcelony na tymczasowym paszporcie leci do Rumuni. Co tutaj robisz? Pracuję. Gdzie? W Cluj Napoca. Ta historia wydawała im się niewiarygodna. Myślałem, że jak bohater filmy Terminal, utknę na ziemi niczyjej między dwoma krajami. Po 20 minutach, wielu pytaniach, wielu oznakach zdziwienia i poszukiwań w komputerze uznali, że mówię prawdę. Było po północy.

Całe szczęście, że w większych miastach Rumunii łatwo o otwarte sieci WLAN. Nie inaczej było na lotnisku w Timişoarze. Pozwoliło mi to sprawdzić na Xperii X10 rozkład jazdy autobusów,  co uratowało mi tyłek  oraz zapewniło łączność dzięki Skype Mobile z Polską  i rozrywkę. Dzięki Xperii sprawdziłem sobie także mapę tego miasta. Także pewna Rumunka mogła na mojej Xperii sprawdzić co dzieje się z jej znajomymi, którzy mieli przylecieć tym samym lotem z Barcelony.

Zdjęcia z Timişoary:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz